Sommige maken altijd een zooitje van hun planning, komen altijd te laat een zijn vaak spullen of documenten kwijt. Veel mensen zijn niet zo druk bezig met alles op orde houden. Die zijn liever rommeliger of willen gewoon niet de moeite ervoor doen alles overzichtelijk te houden. Zij hebben misschien weer andere kwaliteiten. Maar deze slechte eigenschappen kunnen wel lijden tot veel verwarring en fouten.

 

Iedereen heeft wel zijn eigen administratie die geregeld moet worden. Vaak is dit een klus die veel papierwerk eist en iets waar je snel in kunt verdwalen als het niet overzichtelijk is gehouden. Je krijgt namelijk veel te maken met cao’s en bedrijfstakregelingen. Wanneer je dit door elkaar zou halen dan kun je nare fouten maken, en dat is niet de bedoeling.

 

Het bijhouden van de administratie is op zich zelf al een grote klus wat de je al erg kan ontmoedigen om er überhaupt aan te beginnen. Je weet dat het lang rommelen gaat worden en dat het je ook niet kan veroorloven fouten te maken. Vervolgens ben je uren extra bezig om er zeker van te zijn dat je niks fout berekent heb.

 

Om niet overspoeld te worden met het grote karwei zijn er enkele dingen die je hieraan kunt doen. Je kunt bijvoorbeeld de administratie beter inplannen, verdeel het werk over een langere periode en dan lijkt het minder zwaar. Wel moet je hier rekening mee houden dat je hier veel discipline voor moet hebben om elke keer weer aan de slag te kunnen gaan, ook als je even geen kracht ervoor hebt.

 

Ook is het een optie om de hele administratie gewoon uit te besteden aan een salarisservice. Je hoeft zelf niet meer de salarisberekening te doen en hoef je ook geen zorgen meer te maken dat hier fouten in gemaakt kunnen worden. Helaas is dit wel een grote investering en is het daarom niet altijd waard.

http://www.cbbs.nl