Een kapotte Samsung smartphone, dan heb je eigenlijk drie mogelijkheden: je repareert de smartphone zelf, je laat hem door een vakman repareren of je koopt gewoon gelijk een nieuwe. Dit lijkt een moeilijke keuze en zo voelt het voor velen die het meemaken, maar in feite hoeft dat helemaal niet zo te zijn. In dit artikel laten we je namelijk zien dat één van de genoemde mogelijkheden veruit het verstandigste is. Dit is de middelste optie, het laten repareren van je smartphone dus. Hieronder lees je waarom dat zo is.

Waarom laten repareren de voorkeur geniet

Het meest vervelende aan een defect aan je smartphone is niet zozeer het defect op zich, het is meer het besef dat je weet dat het je (een hoop) geld kan gaan kosten. En dat is natuurlijk zonde, zeker als de oorzaak van het mankement nergens voor nodig was. Bij de vervolgstappen kun je de kosten dus het best maar zoveel mogelijk drukken. Dit doe je door in ieder geval geen nieuwe smartphone aan te schaffen, smartphones zijn over het algemeen namelijk vrij prijzig. Veel goedkoper is het om je Samsung smartphone te laten repareren. Hier ben je vaak niet honderden euro’s aan kwijt, zoals bij de aanschaf van een nieuwe, maar slechts enkele tientallen. Het resultaat is echter hetzelfde, in beide gevallen heb je namelijk weer een goedwerkende smartphone. Een nieuwe smartphone betekent daarnaast ook nog eens dat je van alles moet regelen: je moet je contacten overzetten, hetzelfde geldt voor je foto’s en misschien moet je ook iedereen je (eventuele) nummer geven.

Je Samsung zelf repareren is geen goed idee

Naast het kopen van een nieuwe smartphone en het laten repareren van je oude, is er dus ook nog een derde optie waar je voor kunt kiezen. Dit betreft het zelf repareren van je kapotte Samsung. Dit is echter niet zo’n verstandige keuze. Hoewel dit (in eerste instantie) nog goedkoper is dan het laten repareren van je smartphone, kleven hier namelijk tal van nadelen aan. Ten eerste is dat dat het uiteindelijk toch vaak niet zo’n voordelige onderneming blijkt te zijn. Dit heeft er enerzijds mee te maken dat je uitsluitend bespaart op de arbeidskosten (de materialen moet je immers wel gewoon nog aanschaffen) en anderzijds met het feit dat een reparatie op eigen houtje nogal eens fout gaat. In dat laatste geval wordt er vanwege een gebrek aan kennis en ervaring, wat bij de meeste mensen die dit proberen het geval is, meer schade aangericht dan dat er problemen verholpen worden. Zodoende moet er uiteindelijk een geheel nieuwe smartphone gekocht worden of een grotere reparatie door een specialist uitgevoerd worden, waardoor je alleen maar meer geld kwijt bent.

Deze defecten kunnen allemaal gerepareerd worden

Wat ook handig is aan vakmannen op dit gebied, is dat ze alle mogelijke reparaties uit kunnen voeren, terwijl jij zelf vaak beperkt bent tot de wat simpele problemen. Deze minder complexe kunnen zij uiteraard ook gewoon voor je uitvoeren. Hiertoe rekenen we bijvoorbeeld het repareren van een Aan/Uit-knop die niet meer werkt of het opnieuw optimaliseren van het geluid uit speakers die aftakelen. Lastigere reparaties, die zij evenmin uit kunnen voeren, zijn bijvoorbeeld het vervangen van een scherm of een gehele accu. Deze twee problemen zorgen er vaak voor dat een smartphone amper te gebruiken is en het is dus handig dat deze defecten goed, snel en blijvend opgelost worden door een vakman. Een vakman is vaak te herkennen aan de garantie. Smartphonerepairs.nl geeft bijvoorbeeld 12 maanden garantie op de reparatie.

http://www.smartphonerepairs.nl/samsung-reparatie